16 سال پیش در چنین روزی محمد دادکان از سمت ریاست فدراسیون فوتبال برکنار شد

پایان دوران مدیریت محمد دادکان در فوتبال ایران در روز 31 خرداد ماه سال 1385 اتفاق افتاد، فوتبال ایران بعد از 9 سال مدیریت کلاسیک و پرتوان صفایی فراهانی و دادکان وارد دوره ای تازه شد، دوره ای که در آن هیچ گاه رنگ آرامش و آن مدیریت شایسته را ندید.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتبال کشورمان در روز 31 خرداد ماه سال 1385 برابر تیم ملی آنگولا در جام جهانی 2006 1-1 کرد، این آخرین بازی تیم ملی در این مسابقات بود و هنوز مسابقات به پایان نرسیده بود که سازمان تربیت بدنی اعلام کرد در جلسه مدیرانش محمد دادکان را از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار کرده اند.

سازمان تربیت بدنی وقت ایران به پشتوانه مشورت با مردانی مثل داریوش مصطفوی و هوشنگ نصیرزاده تصور داشت بعد از برکناری دادکان، هیچ مشکلی گریبان فوتبال ایران را نخواهد گرفت اما این تصور باطل بود و مشکلات فوتبال ایران در زمینه های مختلف حقوقی در سطح فیفا سرباز کرد و از آن زمان درگیر مشکلاتی مثل تعلیق فوتبال ایران در مجامع بین المللی شدیم.

بعد از دادکان نفراتی مثل کفاشیان، تاج، عزیزی خادم و میرشاد ماجدی مدیر و سرپرست فدراسیون شدند و در هر مقطع سطح کیفیتی مدیریت در فوتبال ایران مدام بیشتر و بیشتر افت کرد.

بعد از گذشتن سالهای زیاد، فوتبال ایران دیگر در زمینه مدیریت خود رنگ آرامش را ندیده است و مشکلات عدیده ای مثل تعلیق، قرارداد های نجومی با مربیان کم ثمر و پرداخت هزینه های بالا از جیب بیت المال و... را به چشم دیده است و تنها نکته آرامش بخش در این دوران داشتن ستارگان درجه اول در فوتبال ملی بوده که نگذاشته اند مشکلات ساختاری و تشکیلاتی فوتبال ایران بیش از اندازه به چشم بیاید.